Czego unikać przy budowaniu wizerunku w sieci? Jakie zdjęcia osłabiają naszą markę osobistą?
Jako fotograf wizerunkowy – biznesowy, często zwracam uwagę na detale, które mogą mieć ogromny wpływ na to, jak nas postrzegają w świecie online. Dlatego chciałbym się z Wami podzielić siedmioma powszechnymi błędami, które widzę w wizerunku online wielu osób. Przygotujcie się na sporą dawkę wiedzy o tym, jak uniknąć tych potknięć i zbudować silniejszy cyfrowy wizerunek! 📷✨
- Niskiej jakości zdjęcia profilowe: Czy zdarzyło Wam się przewijać profil i zatrzymać się na zdjęciu niskiej jakości z rozmyciem i dziwnym oświetleniem? No właśnie.. Dbajcie o jakość Waszych zdjęć profilowych – to pierwsza rzecz, na którą zwracają uwagę odwiedzający Wasze profile.
- Nie odpowiednie tło zdjęcia: Tło nie może być chaotyczne, przypadkowe (np. selfie z domu, samochodu czy z wakacji) to obniża ogólną jakość wizerunku online. Tło powinno być jednolite lub ukazujące otoczenie Waszej pracy.
- Niewłaściwy przekaz zdjęć: Profesjonalne zdjęcie biznesowe powinno przedstawiać Was jako eksperta, fachowca w danej dziedzinie, poprzez odpowiednie ustawienie i starannie zaprezentowaną pozę. Docelowo ma budzić zaufanie u Twojego odbiorcy.
- Zaniedbywanie aktualizacji zdjęć: – To może sugerować brak zaangażowania lub utratę zainteresowania, co może zniechęcać potencjalnych klientów, partnerów biznesowych czy pracodawców.
- Brak spójności wizualnej: Brak spójności w wyglądzie graficznym na różnych platformach społecznościowych może powodować zamieszanie. Powinniście w sposób konsekwentny i spójny przekazywać Waszemu odbiorcy, że jesteście profesjonalistami i dbacie o szczegóły i swoją markę osobistą. Twój wizerunek online to swojego rodzaju wizytówka.
- Brak autentyczności: sztuczne filtry czy prezentowanie nieprawdziwej wersji siebie może budzić nieufność. Dlatego ważne jest, aby pokazywać się w sposób autentyczny i naturalny, co pomaga budować więź z oglądającymi.
- Brak strategii w komunikacji wizualnej: Publikowanie losowych zdjęć bez spójnej narracji może sprawiać, że wizerunek online staje się chaotyczny i niejasny. Warto zastanowić się nad strategią komunikacji wizualnej, która pomoże opowiedzieć spójną historię.
Pamiętaj, że poprawianie tych aspektów może pomóc w budowaniu silniejszego i bardziej profesjonalnego wizerunku online dla Twojej grupy docelowej.